Blosse Blubberdag 28 juni 2019

ingevoerd op 05-06-2019

De coordinatoren van onze Buitenschoolse opvang hebben de nationale Modderdag omgedoopt tot Blosse Blubberdag!

Op alle opvanglocaties mogen de kinderen deze dag lekker vies worden! Tijdens de Blosse Blubberdag ontdekken kinderen wat modder is, hoe je er mee kunt spelen en wat de verbinding met de aarde voor hen betekent. Honderdduizenden kinderen in binnen- en buitenland zijn tegelijkertijd actief bezig met natuur.

Waar en wanneer is er nog ruimte om te spelen in de natuur? Te ervaren hoe je een steen kunt keilen over het water? Hoe het is om slootje te springen of in een boom te klimmen? In onze huidige samenleving gebeurt het ontdekken van de wereld steeds vaker virtueel: via televisie, games, tablets en smartphones.

En dat, terwijl het wetenschappelijk is aangetoond dat buiten spelen in de natuur de ontwikkeling van kinderen enorm stimuleert. Met de Blosse Blubberdag zetten we het spelen in de natuur op de agenda. Omdat het leerzaam en leuk is!

modderdag 1 modderdag 1
modderdag 3 modderdag 3