Goede doel aan het begin van het schooljaar

ingevoerd op 09-09-2018

Dit schooljaar staat in het teken van duurzaamheid. Bij dit onderwerp zijn verschillende activiteiten uitgekozen, waarbij de kinderen bewust worden gemaakt van een schoon én beter milieu.
De eerste activiteit staat donderdag 13 september gepland. De kinderen krijgen deze ochtend gastlessen van de organisatie Let’s do it kids! Met een leuke en leerzame ochtend maken gastdocenten de kinderen bewust van ’zwerfafval’.
Op deze dag vindt er ook een zwerfafval expeditie plaats.
Het goede doel van dit jaar is verbonden met duurzaamheid. Het doel dit jaar is de Plastic Soup Foundation. Om geld in te zamelen voor dit doel hebben wij het volgende bedacht:
* De kinderen gaan in de klas een kunstwerk maken van meegenomen plastic. Deze worden tentoongesteld in de klas en kunnen door de ouders gekocht worden. De kinderen mogen hiervoor vanaf maandag 10 september allerlei schone plastic verpakkingen (bijv. doppen, flesjes, lepeltjes, zakjes) mee naar school nemen.
* Daarnaast komt er in de aula een inzamelpunt voor statiegeldflessen. U kunt uw kind(eren) hier de lege flessen van Albert Heijn, Vomar of Lidl in laten deponeren. U kunt er ook voor kiezen om het statiegeld in een doos in de aula te doen.
Overige flessen kunt u zelf bij de desbetreffende supermarkt inleveren en het geld in de doos deponeren. Het inzamelpunt voor de lege flessen staat er van maandag 10 september t/m donderdag 27 september.
Op donderdag 27 september kunt u de gemaakte kunstwerken van uw kind(eren) ná schooltijd kopen.

Tot slot wijzen wij op de World Cleanup Day die plaats vindt op 15 september a.s. waarbij wereldwijd zwerfafval opgeruimd wordt.

Op naar een schoner en beter milieu begint bij onszelf!