Slaapfeest en voorleesontbijt

ingevoerd op 24-05-2017

Van dinsdag 23 mei op woensdag 24 mei was er op school een slaapfeest vanwege het 50-jarig bestaan van de school.
De kinderen kwamen in pyjama om half 6 op school. Eerst werd er in de klassen pannenkoeken gegeten. Daarna was het afwassen geblazen met behulp van de levende vaatwasser buiten op het schoolplein.
Voor de groepen 1 en 2 was er plaatjesbingo in de eigen groep en in de midden- en bovenbouw waren verschillende workshops o.a. percussie, een knikkerzak maken, haren vlechten, fotografie, een knikkerbaan maken, handletteren of met Ozobots werken.
Na de workshops moesten de slaapplaatsen in orde worden gemaakt. De kinderen sliepen in hun eigen klas. Dus, tafels en stoelen aan de kant en de luchtbedden, slaapzakken en knuffels erin.
Alle kinderen kregen een zakje chips en overal werd gebruik gemaakt van het digibord om film te kijken. In sommige groepen ging het licht al op tijd uit en werd er al snel lekker gesnurkt. In andere groepen duurde dat vrij lang en werd er tot het ochtendgloren gespookt.
Er was een een waakgroep van ouders aangesteld om de boel in de gaten te houden. Deze mensen hebben ruim zevenhonderd broodjes gesmeerd voor het voorleesontbijt. Dit ontbijt is gesponsord door Albert Heyn Heiloo. Hierbij zijn ze door bakker Kaandorp geholpen.
Om half acht deden we op het plein met z’n allen ochtendgymnastiek en zongen en dansten we het schoollied. Toen gingen we weer terug naar de eigen groep. Er kwamen beroemde mensen uit Heiloo voorlezen: ex-leerkrachten van de Radboudschool, de kinderboekenschrijfster Margreet Schouwenaar, Ada Bontje van de bibliotheek, Friso van de Ashton Brothers, Marc de By van kamp groep 8, Dojo en wat al niet en de burgemeester Hans Romeyn. Er werd ademloos geluisterd.
Om 9 uur was het logeerfeest afgelopen: lekker naar huis voor een lang weekend. Voor iedereen was dit een ervaring om nooit te vergeten, een herinnering voor het leven: ”Weet je nog toen we op school mochten slapen?”

We bedanken alle ouders en andere mensen die ervoor gezorgd hebben dat dit slaapfeest zo’n groot succes is geworden. BEDANKT!!!!

DSC_1240 DSC_1240
DSC_1250 DSC_1250